Obowiązek informacyjny wynikający z przepisów o ochronie danych osobowych

Informacja dotycząca przetwarzania danych osobowych dla Kontrahentów Bergman Engineering  oraz pracowników i przedstawicieli Kontrahentów Bergman Engineering sp. z o.o., których dane osobowe zostały udostępnione do Bergman Engineering sp. z o.o.

1. Nazwa i dane kontaktowe Administratora danych osobowych

Administratorem danych osobowych jest Bergman Engineering sp. z o.o. z siedzibą we Wrocławiu (52-434) przy ul. Petrażyckiego 57, wpisana do rejestru przedsiębiorców Krajowego Rejestru Sądowego przez Sąd Rejonowy we Wrocławiu, VI Wydział Gospodarczy, pod numerem KRS  0000394281, NIP 8971777327, REGON 021638456, o kapitale zakładowym 250.000,00 zł (dalej zwana:  „Bergman” lub „Administratorem”).

Z Administratorem można się kontaktować pod adresem e-mail: info@bergman-engineering.com  lub kierując korespondencję pisemną na adres: Bergman Engineering Sp. z o.o. z siedzibą we Wrocławiu przy ul. Petrażyckiego 57 (52-434 Wrocław),


2. Cel i podstawa przetwarzania danych osobowych:

Pani/Pana dane otrzymaliśmy bezpośrednio od Pani/Pana lub od Pani/Pana pracodawcy/reprezentowanego podmiotu, który jest obecnym lub potencjalnym klientem / kontrahentem Bergman (dalej: „Klient”).

Zakres otrzymanych Pani/Pana danych osobowych obejmuje:  imię i nazwisko, nazwa podmiotu zatrudniającego, stanowisko, funkcja, służbowe dane kontaktowe:  adres email, numer telefonu. W zależności od celu oraz podstawy prawnej przetwarzania wskazanej poniżej możemy przetwarzać szerszy zakres danych osobowych na Pani/Pana temat.

Dane osobowe będą przetwarzane w celach:

  1. zawarcia i wykonania umów zawartych pomiędzy Administratorem a Klientem, zgodnie z art. 6 ust. 1 lit. b) Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. tzw. ogólnego rozporządzenia o ochronie danych osobowych, dalej: „RODO”) tj. w celach kontaktowych, prowadzenia z Panią/Panem służbowej korespondencji w sprawach związanych z działaniami podejmowanymi przez Panią/Pana w imieniu Klienta, którego Pani/Pan reprezentuje, w tym działaniami wynikającymi z umowy zawartej pomiędzy Administratorem oraz Klientem;
  2. wykonania obowiązków prawnych ciążących na Administratorze w związku z realizacją umów zawartych pomiędzy Administratorem a Klientem, w szczególności obowiązków w zakresie prowadzenia rachunkowości i dokonania rozliczeń podatkowych, rozpatrywanych reklamacji zgodnie z art. 6 ust. 1 lit. c) RODO;
  3. ustalenia, dochodzenia lub obrony roszczeń w postępowaniach prawnych zgodnie z art. 6 ust. 1 lit. f) RODO;
  4. w celu zapewnienie komunikacji oraz możliwości współpracy między Panią/Panem a Klientem (podstawa prawna: art. 6 ust. 1 lit. f) RODO, tj. prawnie uzasadniony interes Administratora).
  5. marketingu bezpośredniego realizowanego przez Administratora  na podstawie prawnie uzasadnionego interesu (podstawa prawna: art. 6 ust. 1 lit. f Rozporządzenia RODO).  Zgoda na marketing bezpośredni z wykorzystaniem adresu e-mail oraz numeru telefonu, w tym do wykorzystania telekomunikacyjnych urządzeń końcowych i automatycznych systemów wywołujących, jest dobrowolna (podstawa prawna: art. 6 ust. 1 lit. a Rozporządzenia RODO i w zw. z art. 10 ust. 1 i 2 ustawy o świadczeniu usług drogą elektroniczną oraz w zw. z art. 172 ustawy Prawo telekomunikacyjne) i może zostać odwołana w dowolnym czasie.

Dane osobowe nie będą przetwarzane w sposób zautomatyzowany, ani nie będą podlegały zautomatyzowanemu podejmowaniu decyzji.

3. Czas przechowywania danych

Pani/Pana dane osobowe będą przetwarzane przez okres niezbędny do prawidłowej współpracy z Klientem, którego Pan/Pani reprezentuje tj. przez czas niezbędny do zawarcia a następnie realizacji zawartych umów. W przypadku przetwarzania danych dla celów związanych z realizacją ciążących na Administratorze obowiązków określonych przepisami powszechnie obowiązującego prawa, przez okres wynikający z przepisów powszechnie obowiązującego prawa. 

W każdym przypadku okres przetwarzania danych osobowych może zostać przedłużony o okres przedawnienia roszczeń, jeśli przetwarzanie danych będzie niezbędne do ustalenia, dochodzenia lub obrony roszczeń przez Administratora – jedynie w przypadku i w zakresie, w jakim będą wymagać tego przepisy prawa.  

Jeśli przetwarzanie danych odbywa się na podstawie zgody, dane osobowe przetwarzane są do czasu jej wycofania, chyba że dalsze przetwarzanie danych jest wymagane przez obowiązujące przepisy prawa.

Po upływie okresu przetwarzania dane osobowe są trwale usuwane.

4. Udostępnianie danych

Dane osobowe będą przekazywane wyłącznie wybranym odbiorcom, z którymi Administrator danych zawarł stosowne umowy zapewniające ochronę i bezpieczeństwo danych osobowych zgodnie z obowiązującymi przepisami prawa. Odbiorcy danych mogą obejmować:

  1. Zewnętrzne podmioty takie jak  dostawcy systemów i usług IT oraz podmioty świadczące na rzecz Administratora usługi niezbędne do wykonania umowy zawieranej z Klientem, którego Pani/Pan reprezentuje takie jak  firmy prawne, księgowe i biura rachunkowe, które na podstawie umów powierzenia przetwarzania danych osobowych, przetwarzają dane w imieniu Administratora;
  2. Organy państwowe uprawnione na mocy przepisów prawa, takie jak ZUS (Zakład Ubezpieczeń Społecznych) czy US (Urzędy Skarbowe), w zakresie wymaganym przez te organy dla realizacji ich ustawowych zadań;
  3. Podmioty współadministrujące dane osobowe, z którymi Administrator zawarł umowy o współadministrowaniu;
  4. Klienci, w zakresie niezbędnym do wykonania umów zawartych z Administratorem, z którymi Administrator zawarł umowy określające zakres i sposób przetwarzania danych osobowych.

Dane osobowe nie będą przekazywane do państwa trzeciego ani organizacji międzynarodowej.

5. Przysługujące prawa

Podanie danych osobowych jest dobrowolne w zakresie w jakim zostały pozyskane bezpośrednio od Pani/Pana. Brak podania danych będzie skutkował brakiem możliwości prawidłowej realizacji umowy z Klientem, którego Pani/Pan reprezentuje.

Ma Pan/Pani prawo do a) żądania dostępu do swoich danych osobowych oraz prawo ich sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania oraz prawo do przenoszenia danych, b) cofnięcia zgody w każdym czasie bez wpływu na zgodność z prawem przetwarzania danych, którego dokonano przed wycofaniem zgody, c) wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania danych ze względu na swoją szczególną sytuację, d) wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych, gdy uzna Pan/Pani, że przetwarzanie dotyczących jej/jego danych osobowych narusza przepisy RODO. Prawa te można realizować poprzez kontakt z Administratorem pod wyżej wymienionymi danymi kontaktowymi.

W celu skutecznego cofnięcia zgody należy skontaktować się z Administratorem kierując swoje żądanie na adres: rodo@bergman-engineering.com  lub pisemnie na adres: Bergman Engineering Sp. z o.o. z siedzibą we Wrocławiu przy ul. Petrażyckiego 57 (52-434 Wrocław), podając w treści żądania dane identyfikujące (imię, nazwisko lub adres e-mail lub nr telefonu) oraz wskazując, którą zgodę Pani/Pan chce wycofać.